ԿԱՆԱՅՔ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ԽՈՐՀՐԴԱՐԱՆՈՒՄ
Կանանց մասնակցությունը 2021 թ․ հունիսի 20-ին տեղի ունեցած արտահերթ խորհրդարանական ընտրությունների ընթացքում կարգավորվել է ՀՀ ընտրական օրենսգրքի մի շարք հոդվածներով, որոնք երաշխիքներ են պարունակում ոչ միայն կուսակցությունների ընտրացուցակներում կանանց մասնակցության, այլ նաև ընտրված մարմիններում նրանց ներկայացվածության առումով։
«Կուսակցության, կուսակցությունների դաշինքի և դաշինքում ընդգրկված կուսակցություններից յուրաքանչյուրի ընտրական ցուցակի առաջին մասում առաջին համարից սկսած՝ ցանկացած ամբողջ թվով եռյակներում (1-3, 1-6, 1-9 և այդպես շարունակ` մինչև ցուցակի ավարտը) յուրաքանչյուր սեռի ներկայացուցիչների թիվը չպետք է գերազանցի 70 %-ը»:
ՀՀ ԸՕ, հոդված 83.4
ՀՀ ԸՕ, հոդված 100.2
«Եթե մանդատից հրաժարվելու արդյունքում տվյալ խմբակցության որևէ սեռի ներկայացուցիչների թիվը նվազում է, և արդյունքում ցածր է լինելու 25 %-ից, ապա մանդատը տրվում է այդ նվազ ներկայացված սեռի հաջորդ թեկնածուին»։
ՀՀ ԸՕ, հոդված 100.3
Աղբյուրը՝ WomenNet.am
Աղբյուրը՝ WomenNet.am
Կանանց թիվը 8-րդ գումարման ԱԺ-ում՝
ըստ քաղաքական ուժերիԱղբյուրը՝ WomenNet.am
Քվոտան առավել արդյունավետ է աշխատել հենց 2021 թ. խորհրդարանական ընտրություններում, ինչը պայմանավորված է պարզ համամասնական ընտրակարգին անցնելու հանգամանքով, որը, ի տարբերություն տարածքային ցուցակների կիրառման պրակտիկայի, երաշխավորեց կանանց ներկայացվածությունը ընտրված մարմնում ոչ միայն սահմանված քվոտայի չափով, այլև ավելին:
Ըստ՝ ՀՀ Ազգային ժողովի տվյալների
«Քվոտայի շնորհիվ այս անգամ բարելավվել է իրավիճակը, որովհետև ցուցակներում ավելի շատ կանանց ներգրավեցին, բայց թե ի՞նչ բովանդակություն այդ կանայք բերեցին, արդյոք այդ կանայք ընդհանրապես կանանց իրավունքների կամ շահերի հետ առնչվող որևէ հարց բարձրացրեցի՞ն՝ այս հարցը մնում է անպատասխան»։
«Կանանց ընտրական վարքի առանձնահատկությունները 2021թ․ Ազգային ժողովի և ՏԻՄ ընտրություններում» հետազոտության
ֆոկուս խմբային քննարկումներից
Կանանց թիվը 8-րդ գումարման Ազգային ժողովի ղեկավար կազմում անհամաչափ ցածր է խորհրդարանի պատգամավորական կազմում կանանց ներկայացվածության համեմատ. ԱԺ խորհրդի կազմում կանայք ընդամենը 10.5 % են կազմում՝ գլխավորելով ԱԺ 12 մշտական հանձնաժողովներից միայն երկուսը:
Կանանց ներկայացվածության շարժընթացը Ազգային ժողովի ղեկավար կազմում 2012-2021 թթ.
Աղբյուրը՝ WomenNet.am
Ազգային ժողովի պատգամավորական և ղեկավար կազմում կանանց ներկայացվածության շարժընթացի համեմատությունը ցույց է տալիս, որ քվոտայի կիրառման արդյունքում կանանց ներկայացվածության կտրուկ աճն Ազգային ժողովում չի հանգեցրել քաղաքական որոշումների վրա նրանց իրական ազդեցության մեծացմանը՝ խորհրդարանի ղեկավար կազմում նրանց անհամեմատ ցածր ներգրավման պատճառով:
«Հասարակության մեջ, կարծես թե, ավելի շատ տեղ է տրվում երիտասարդությանը։ Չեմ ուզում ասել՝ դա լավ է, թե վատ, միգուցե երիտասարդների մոտ փորձի պակասը շատ է, բայց, ամեն դեպքում, որ երիտասարդներին տեղ է տրվում, դրանում ոչ մի խոսք...»:
«Եթե ժամանակին մարզերում կինը քաղաքական ասպարեզում չէր ընկալվում լիդերի դերում, հիմա, կարծես թե, կարծրատիպեր այլևս չկան։ Նոր սերունդը ավելի համարձակ է, մենք երևի մի քիչ ուրիշ կերպ ենք մտածում, անընդհատ զիջում ենք տղամարդկանց»:
«Կանանց ընտրական վարքի առանձնահատկությունները 2021թ․ Ազգային ժողովի և ՏԻՄ ընտրություններում» հետազոտության
ֆոկուս խմբային քննարկումներից
Կանայք գործադիր և դատական իշխանությունում